Ankieta

Czy sądzisz, że publikowanie artykułów z wielu mediów w Wejher.com, pozwali Ci wyrobić własną opinię w sprawach politycznych?

Popularne

Komentowane

Partnerzy

25 sierpień 2010, godz. 16:18

Wejher.com Aktualności ZIELONA WYSPA NA MAPIE POMORZA

ZIELONA WYSPA NA MAPIE POMORZA

Gmina miejska Wejherowo wydała na inwestycje rekordową w historii samorządu kwotę 30,1 mln złotych. W kryzysowym 2009 roku Miasto Wejherowo okazało się zieloną wyspą nie tylko na mapie Pomorza, ale też Polski. Imponująco prezentuje się zwłaszcza bilans wykonanych inwestycji. Co więcej - rok 2010 wcale nie zapowiada się gorzej.

W ubiegłym roku niemal wszystkie pomorskie samorządy dość boleśnie odczuły skutki spowolnienia gospodarczego. Wejherowianie nie mogli narzekać zwłaszcza na brak inwestycji. Nakłady bowiem wzrosły z 17,7 mln zł w 2008 roku do sumy 30,1 mln zł w 2009 roku. To rekordowa w historii Wejherowa kwota. Tak wysoką dynamiką wzrostu (o 70%) nie może pochwalić się zbyt wiele gmin w Polsce. Władze miasta zamierzają utrzymać ten korzystny trend w roku bieżącym. Planują wykonanie inwestycji na kwotę 28,6 mln zł.

Czytaj w PPW z 25 sierpnia lub na stronie www.panoramapowiatu.com.pl

Serwis Wejher.com, nie jest autorem treści aktualności ukazujących się na witrynie. Wszelkie informacje są nadsyłane, udostępniane przez zewnętrzne redakcje, instytucje oraz osoby prywatne.
 

Komentarze (51)

Dosyć tego!

Wszystkich zamierzacie oczerniać. A ja, jako mieszkaniec, finansujący Wasz szmatławiec, bo płacę podatki, a jego utrzymanie idzie z publicznej kasy. chcę znać odpowiedź na proste pytanie:

czy to moralne okłamywać mieszkańców Wejherowa za ich pieniądze, piśmiaki z Panoramki, co właśnie robicie, zresztą nie tylko w tych artykułach?

PS Nawet nie zauważyliście, kiedy dokonaliście kradzieży? złodzieje~!
~jenot (2010-08-30 12:37:56) 188.165.*.*
Kto i co ci ukradł? Chyba rozum?
~Puknij się (2010-08-30 03:02:42) 83.21.*.*
Mów jaśniej, bo nikt ciebie nie rozumie.
~Puknij się (2010-08-30 02:59:30) 83.21.*.*
jeżeli tak, to proszę uzasadnić na jakiej podstawie kłamstwo i kradzież uważacie za moralne

jeżeli nie, to proszę powiedzieć dlaczego mimo tego kłamiecie w Panoramie Powiatu, a nawet posuwacie się do kradzieży
~jenot (2010-08-30 02:11:04) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
To nie jest głupie pytanie, ale meritum tego artykułu i szkodliwej dla mieszkańców działalności tej lokalisze blager cajtung. Mediom publicznym trzeba w szczególności patrzeć na ręce, a więc

PROSZĘ WRESZCIE O ODPOWIEDŹ NA CHYBA PROSTE PYTANIE: czy to moralne okłamywać mieszkańców Wejherowa za ich pieniądze, piśmiaki z Panoramki, co właśnie robicie, zresztą nie tylko w tych artykułach?
~jenot (2010-08-30 02:08:15) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
Puknij się w czoło! Po raz któryś zadajesz to samo głupie pytanie.
~Puknij się (2010-08-30 01:45:15) 83.21.*.*
PROSZĘ WRESZCIE O ODPOWIEDŹ NA PYTANIE: czy to moralne okłamywać mieszkańców Wejherowa za ich pieniądze, piśmiaki z Panoramki, co właśnie robicie, zresztą nie tylko w tych artykułach?
~jenot (2010-08-30 01:33:07) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
Pozdrawiam
PS. Do zobaczenia na sesji ?

~Arkadiusz Szczygieł (2010-08-29 23:59:20) 217.171.*.*

----------------------------------------
P.S.
Dziękuję. Na sesje nie uczęszczam.

Pozdrawiam!
~Odpowiedź (2010-08-30 01:30:39) 83.11.*.*
Widzę, że używasz zmiennego IP cfffaniaczku. Właśnie - jak można porównywać? A Wy to pisśiaki Panoramki robicie na swoich łamach. Teraz to zauważasz? Nie odwracaj kota ogonem. Pod jakim względem Wejherowo ma lepszy budżet niż Warszawa? Na pewno nie wpływów budżetowych. Stosujesz demagogię cffaniaczku. Właśnie - opierajmy się na wskaźnikach i tu starostwo wypada niebotycznie lepiej niż miasto! Dług taki sam, a 4 razy więcej mieszkańców, więc powiat wychodzi... czterokrotnie lepiej gwoli ścisłości. A na koniec roku będzie to 8 razy lepiej. Ktoś już tu proponował korepetycje z ekonomii. Może czas się zgłosić, bo jeżeli przypuszczenia p. Arkadiusza są słuszne, to aż strachuj pomyśleć, kto zarządza tym miastem.

Właśnie! P. Arkadiusz się ujawnił. A Pan, Panie Kozłowski zamierza? Czy będzie dalej pod nickami mydlił oczy mieszkańcom?


PROSZĘ WRESZCIE O ODPOWIEDŹ NA PYTANIE: czy to moralne okłamywać mieszkańców Wejherowa za ich pieniądze, piśmiaki z Panoramki, co właśnie robicie, zresztą nie tylko w tych artykułach?

~jenot (2010-08-30 01:10:23) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
Szanowny Pan Szczygieł
Nie podejmuję się polemiki, gdyż pisze Pan, co by było gdyby? Myślę, że czas zweryfikuje, czy Pańskie czarnowidztwo sprawdzi się. Nikt nie jest prorokiem. Samorządy często znienacka otrzymują ogromne pieniądze, więc zachowałbym dystans do przyszłości. Opierajmy się na faktach sprawdzonych, a nie wróżeniu z fusów. Proszę mi wierzyć, że tylko w woj. pomorskim jest wiele gmin, których długi znacznie pzrewyższają wysokość corocznych wydatków majątkowych. De facto przejadają swój budżet, gdyż z pożyczek finansują pensje urzędników. Miasto Wejherowo do nich nie należy, a dług nie sięgający 10 procent nie jest żadnym długiem. Wręcz przeciwnie - powinien być na poziomie 15-20 procent. Oczywiście, z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków majątkowych.
~Odpowiedź (2010-08-30 01:09:22) 83.11.*.*
Wiesz, że jest taka gmina Tarnowo Podgórne. Dochody są zawrotne. Ale co z tego? Nie porównuj więc Wejherowa do Krosna, bo jak porównasz do Warszawy to Wejherowo będzie znowu lepsze. Z tobą nie da się w ogóle polemizować. Bo jak można porównywać dług na 1 mieszkańca Starostwa (188 tys. mieszkańców) do długu miasta Wejherowo (47 tys. mieszkańców)? Uprawiasz niskich lotów propagandę.
~Do jenota (2010-08-30 00:53:33) 95.49.*.*
Nie ma jak dezinformować ludzi i mydlić im oczy miernikami. A Pan nie zauważa, iż w tym roku mamy mieć dochody 2-krotnie wyższe niż w 2003 r. A inwestycji z wkładu własnego jest stosunkowo mniej? Proszę też powiedzieć, jak to ma się na mieszkańca? Rozumiem \"profesora\", iż nazwał to miernotą intelektualną, bo jak można użyć magii liczb mówiąc, iż budżet wynosi tyle i tyle. Nic z tego nie wynika. A budżet Tczewa to przeszło 130 mln zł. To dużo czy mało? Porównajmy to na mieszkańca, bo tylko do tego można się odnieść. Mam brykę za 20 kafli. Fajnie brzmi prawda? Ale co z tego, że moi sąsiedzi mają brykę za 40 kafli i jeszcze drugą dla żony?

Ryszard Wenta kompromituje się tu podając wybiórcze dane bazując na miernikach, bo te są wygodne i o niczym nie mówią, a chwilę później, w innym artykule, krytykując inny samorząd opiera się na wskaźnikach. Nie można tu pominąć bardzo poważnego błędu, zastosowanego w tamtym artykule, ale o tym będzie jeszcze głośno, bo to kolejny skandal z udziałem piśmiaków z Panoramki Prezydenta!

Krosno - 48 tys. mieszk. (mniej więcej tyle co Wejherowo) - nieco wyższe wpływy budżetowe. Jednak z dotacjami i subwencjami to 211 mln zł. wobec 118 mln Wejherowa. W tym roku Krosno przeznaczy na inwestycje 75 mln zł!!!!! W tym 37 mln na same inwestycje drogowe. Wejherowo by musiało wydać 37 mln na wszystkie inwestycje, aby dorównać średniej województwa pomorskiego. Daleko jednak odstaje.

I co z tego, że dług Wejherowa był na średniowysokim poziomie 11,2 mln (podobny do długu powiatu, którego wysokość krytykuje Ryszard Wenta, z tym, że w przypadku powiatu, oznacza to, iż był na mieszkańca 4-KROTNIE niższy niż Wejherowa; nie można też porównywać powiatów i gmin patrząc na finansowanie tychże), skoro w tym roku klika rządząca miastem, chce zadłużyć miasto na więcej niż drugie tyle, iż dług może wzrosnąć aż do 26-27 mln!!!! A już wtedy będziemy wyglądali bardzo słabo. Oznacza to długoletni zastój inwestycyjny. I to nie na inwestycje potrzebne mieszkańcom, ale na budowę świątyni Pychy Hildebrandta - Filharmonii. I z tym już będzie musiała się uporać kolejna ekipa rządząca miastem. Taki pocałunek śmierci od Hildebrandta i Wolę Wejherowo na koniec swoich rządów.

To są właśnie manipulacje i przekłamanie rzeczywistego obrazu sytuacji, które używają piśmiaki z Panoramy.

Ja nadal czekam na odpowiedź na pytanie, skoro widzę, że co chwilę włączacie się w dyskusję:

czy to moralne okłamywać mieszkańców Wejherowa za ich pieniądze, piśmiaki z Panoramki, co właśnie robicie, zresztą nie tylko w tych artykułach?
~jenot (2010-08-30 00:17:26) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
Szanowny Panie Odpowiedź.

Na koniec roku 2010 r. wg uchwały budżetowej Wejherowo będzie miało ok. 27 mln zł (ok. 11 z 2009 i 16 mln kredyty w 2010 r.) zadłużenia - przy ok. 95 mln zł wydatkach majątkowych o jakich Pan wspomniał i ok. 12-20 mln z UE (nie zdążyłem podliczyć dokładnie ile). Oznacza to, że gdyby nie UE i kredyty to poziom inwestycji (wydatków majątkowych) w Wejherowie wynosiłby ok. 14-19 mln zł rocznie. Zadłużenie w 2010 jest jeszcze bezpiecznie dla stabilności finansów Wejherowa ale w 2011 i 2012 r. będzie albo znowu przyrostem zadłużenia albo przyhamowaniem inwestycji. W tych latach kwoty odsetek będą wynosiły już ok. 1,8-2,1 mln zł rocznie. Zgadzam się, że rok 2009 to niski próg zadłużeia. Wyrywanie kasy UE do pozytywny element zarządzania - w pełni się z tym zgadzam - robię to na co dzień dla wielu podmiotów, także spoza Wejherowa. Gdyby nie kredyt w 2009 kwocie 11 mln zł to artykuł nie zawierałby ?30 mln zł na inwestycje? a tylko ?20 mln na inwestycje?. Gdyby wszystkie wydatki zaplanowane na 2008 r. wydano w 2008 r. to ten sam tytuł nazywał by się 8 mln na inwestycje - i o zielonej wyspie na mapie Pomorza nie było by mowy. Pokazałem źródło pieniędzy na inwestycje w 2009 r.
Ja widzę bardzo duży związek przyczynowy wzrostu PKB Polski i przyrostu zadłużenie ( i to mnie martwi - na poziomie krajowym). Przyrost PKB odbywa się to kosztem przyrostu zadłużenia całego sektora finansów publicznych na poziomie 100 mld zł (ok. 7% PKB) a sam przyrost PKB jest na poziomie tylko 25-35 mld zł.
Jeśli gdzie podałem jakiś błąd to proszę o sprostowanie
Pozdrawiam
PS. Do zobaczenia na sesji ?

~Arkadiusz Szczygieł (2010-08-29 23:59:20) 217.171.*.*
Czy naprawdę nie potrafi Pan dostrzec tej subtelnej różnicy, że kadencja 2007-2010 to 95,5 mln zł przeznaczonych na inwestycje, wobec 46,7 mln zł w kadencji 2003-2006??? To ponad 2-krotny wzrost.
~Odpowiedź (2010-08-29 22:20:01) 83.11.*.*
Szanowny Panie! Ma Pan wyjątkową zdolność do manipulowania faktami. Dotacje z Unii itp. to raczej pozytywny element zarządzania. Wszystkie samorządy korzystają z tego. Nie będę polemizował z takimi niedorzecznościami, jak kwota przeniesiona na inwestycje z 2008 roku na 2009 rok, gdyż wówczas wykonanie inwestycji za 2008 rok byłoby znacznie wyższe i sięgnęłoby 30 mln zł już rok wcześniej.
Co do kwoty zadłużenia to raczy Pan żartować i kpić, gdyż 11,2 mln zł (źródło Ministerstwo Finansów) to zaledwie 9,8% całorocznych dochodów budżetowych. Informuję Pana, że to jeden z najniższych wskaźników w woj. pomorskim (89. miejsce wśród 123 gmin). Znaczy to tylko tyle, że 88 gmin było znacznie bardziej zadłużonych, w tym 32 na ponad 30%.
~Odpowiedź (2010-08-29 22:14:34) 83.11.*.*
Źródła pieniędzy na inwestycje w 2009 (właściwsza nazwa to wydatki majątkowe)
+ Pieniądze niewydane z 2008 r., które przeszły na rok 2009 - 11,292 mln zł
+ Kredyty miasta w 2009 r.- 11,026 mln zł
+ Dotacja Schetynówka 1,2 mln zł
+ UE - 0,737 mlz zł
Razem: 24,229mln zł (zaledwie 6 mln zł iwestycji to pieniądze wygospodarowane z dochodów budżetu miasta )
Źródło: Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2009 r.
Za długi i zaskórniaków z lat poprzednich ja też potrafię inwestować :)
Pozdrawiam
~Arkadiusz Szczygieł (2010-08-29 20:59:44) 217.171.*.*
A może zamiast obrzucać wszystkich i wszystko kalumniami, odpowiecie w końcu na pytanie, które nurtuje wielu mieszkańców i wydaje się bardzo istotne:

czy to moralne okłamywać mieszkańców za ich pieniądze, piśmiaki z Panoramki, co właśnie robicie?
~jenot (2010-08-28 14:06:09) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
Wy tu sie kłocicie, przerzucacie obelgami, jeden drugiemu kit wciska. A ja poprostu proponuje zbojkotować wybory. Ani Hildek ani jego adwersarze z PO (przyznaje szczerze i otwarcia ze głosowalem na PO i na Komorowskiego) nic dobrego dla miasta niezrobią. Pokażmy wladzy żę mamy ich gdzieś tak jak oni mają nas gdzies. Wszyscy myślą tylko o swoich d...ch za przeproszeniem. Czy waszym zdaniem - ale tak szczerze - któremuś z tych pseudo polityczaków z obu stron zależy na was/nas? Ostatnio w faktach (TVN dla jasności) pokazywali jak w ktorejś gmini zbojkotowali wybory prezydenckie i parlamentarne to teraz przed samorządowymi nagle znalazły sie piniądze zeby im droge zrobić. u nas to troche zapóźno ale może warto?
~Maxio (2010-08-28 12:05:11) 83.11.*.*
Jenot się wściekł.Za słaba szczepionka, czy co ?
~Zbigniew (2010-08-28 08:57:09) 188.146.*.*
Jenot się wściekł.Za słaba szczepionka, czy co ?
~Zbigniew (2010-08-28 08:57:08) 188.146.*.*
Haha, kompleksy wychodzą. Co za jad, Panowie redaktorzy panoramki?

Hildebrandt i piśmiaki z panoramy walczą po prostu z faktami. Próbują wszystkim udowodnić, że białe jest czarne. Prawda boli, bo dla nich im gorzej w mieście tym lepiej, bo liczą, że zachowają swoje stołki w ratuszu, a w przypadku manipulatorów i kłamców z panoramy, stołki opłacane z ratusza.

Tylko czy to moralne okłamywać mieszkańców za ich pieniądze, piśmiaki z Panoramki?
~jenot (2010-08-27 19:11:49) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
P.S.
Aha. I jeszcze Hildebrandt zesłał to gradobicie tylko na niektóre ulice - podobno tam, gdzie mieszkają członkowie PO. Nie rzucało gradem jedynie przy ulicach, gdzie mieszkają urzędnicy magistratu.
~Anka (2010-08-27 19:10:54) 83.20.*.*
Haha, kompleksy wychodzą. Co za jad, Panowie redaktorzy panoramki?

Hildebrandt i piśmiaki z panoramy walczą po prostu z faktami. Próbują wszystkim udowodnić, że białe jest czarne. Prawda boli, bo dla nich im gorzej w mieście tym lepiej, bo liczą, że zachowają swoje stołki w ratuszu, a w przypadku manipulatorów i kłamców z panoramy, stołki opłacane z ratusza.

Tylko czy to moralne okłamywać mieszkańców za ich pieniądze, piśmiaki z Panoramki?
~jenot (2010-08-27 19:05:40) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
ALE JAJA! A ja właśnie dowiedziałam się z Expressu, że prezydent Hildebrandt jest winny ostatniego gradobicia. Widocznie z niebem ma jakieś koszachty. To dopiero jest tzw. obiektywizm gazetek PO i Orlexu.
~Anka (2010-08-27 19:02:01) 83.20.*.*
Jenot-zapomniałeś napisać BEZ JAJ .Czy ten defekt stanowi jakiś problem ?
~Zbigniew (2010-08-27 17:45:49) 178.182.*.*
Hildebrandt i piśmiaki z panoramy walczą po prostu z faktami. Próbują wszystkim udowodnić, że białe jest czarne. Prawda boli, bo dla nich im gorzej w mieście tym lepiej, bo liczą, że zachowają swoje stołki w ratuszu, a w przypadku manipulatorów i kłamców z panoramy, stołki opłacane z ratusza.

Tylko czy to moralne okłamywać mieszkańców za ich pieniądze, piśmiaki z Panoramki?
~jenot (2010-08-27 16:05:17) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
hłe hłe hłe! Profesor z UG kompromituje się. Co na to uczelnia? A może tak profesor podpisałby się imieniem i nazwiskiem i podreperował swój autorytet i rzucił kilkoma faktami a nie tylko obelgami. Czekamy profesorze na nazwisko. Uczelnia będzie z pana dumna.......
~Malowany profesor UG (2010-08-27 15:28:50) 79.184.*.*
Jak pan jest profesorem UG to ja papieżem. Nawet nie potrafi pan wskazać błędów w tekście, bo to są fakty. Profesor UG używa określeń "miernota intelektualna", "periodyk"? Określenia pasują raczej do "profesora" spod budki z piwem.
~Do profesora UG (2010-08-27 15:23:38) 83.20.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Białe jest czarne)
Muszę to powiedzieć, ale drodzy redaktorzy, jenot ma całkowitą rację. Czepiacie się go bezzasadnie. Popatrzmy sobie w dane. Przyznam, że jestem zaskoczony, iż pod taką miernota intelektualną ktoś był w stanie naruszyć swój autorytet i podpisać się z imienia i nazwiska. Jenot odwołuje się tu do niewygodnych faktów. Wy zaś do mierników, które nie mają przełożenia na rzeczywistość. Pana Ryszarda, jak i wszystkich redaktorów tego lokalnego periodyku, którzy próbują wmówić, że czarne jest białe zapraszam na korepetycje z ekonomii zanim ponownie się ośmieszycie.
~profesor UG (2010-08-27 13:37:59) 85.237.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: teścior, teścior-profesor)
Jenot walczy z faktami. Próbuje wszystkim udowodnić, że białe jest czarne. Prawda boli, bo dla Ciebie im gorzej tym lepiej.
~Białe jest czarne (2010-08-26 22:55:04) 83.20.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Do profesora UG)
Haha - jak czytam piśmiaków z panoramki to mam ubawu po pachy.

Nie, no bez jaj. Najpierw piszecie jako zbigniew, że wysokie dochody gminy Gniewino nie mają przełożenia na zarobki mieszkańców (zaraz uwierzą, że zbigniew mieszka w tej gminie :D - macie humor, macie), a gdy zauważam, że u nas i niskie zarobki mieszkańców i niskie dochody gminy (co jest zresztą wynikiem tego), to odwracacie kota ogonem. Nic o skompromitowanym prezydencie Wejherowa nie wspominam, więc chyba trochę Tobie elokwencji zabrakło. Ale mylisz się, ma wpływ, słodziutki - chociażby definiując politykę fiskalną, nadając ograniczenia przedsiębiorcom. Ot, pokrętna inteligencja piśmiaków z Panoramy.

No nic. Bawcie się dobrze, tylko pamiętajcie, że mówieniem, że jest dobrze, zaklinaniem rzeczywistości, nie spowodujecie, że będzie dobrze. Wiem, że macie cel, aby ta ekipa dalej pozostała na swoich stołkach, ale obawiam się, że to nie jest recepta na sukces Wejherowa. Wystarczy popatrzeć na dane statystyczne, które dla miasta po 12 latach rządów obecnej ekipy są bezlitosne.
~jenot (2010-08-26 21:30:33) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
A mam się opierać na założeniach sprzed kilku lat? No to doskonale widzisz, że w Lęborku zakłada się gigantyczny przyrost dochodów na osobę w tym roku i wszyscy nas przeganiają (bo tylko to możemy porównywać, a nie liczby absolutne, które są manipulacją, magią liczb), podczas gdy w Wejherowie następuje stagnacja, zastój, bieda z nędzą, a tylko gigantyczny przyrost długu i deficytu, który odziedziczy kolejna ekipa :(
~jenot (2010-08-26 21:19:00) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
Aha! Nie wiedziałam, że od Prezydenta Wejherowa zależą zarobki w prywatnych firmach. Aleś mnie olśnił słodziutki.
~@Jenota (2010-08-26 21:14:04) 83.11.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Kłamiesz - Jenot)
Opierasz się tylko na tegorocznej prognozie, a ja napisałam o faktach za 2009 rok. Prognoza nie jest jeszcze wykonaniem budżetu. A czasami mocno się rozmija.
~@Jenota (2010-08-26 21:07:45) 83.11.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Kłamiesz - Jenot)
Do jenota- to nieładnie tak walić ad personam, gdy konwencja jest internetowa.Ty też powinieneś się przedstawić, skoro przywiązujesz tak wielką wagę do nazwisk.A do dra Michalika- popełniasz błąd .Posunąłeś się za daleko.Zbigniew(znany tu na wsi)
~Zbigniew (2010-08-26 21:02:06) 188.146.*.*
Po zmianach budżetowych, dochód na mieszkańca w tym roku w Lęborku to 2.556 zł. słodziutki, Wejherowa zaś 2455 zł. Hihi - i kto tu kłamie piśmiaki Panoramy? Znowu nie trafiłeś. Tak mi przykro.
~jenot (2010-08-26 20:26:35) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
Wiesz Jenot co? Jak już piszesz to przynajmniej spróbuj poznać fakty! Dochód Lęborka na 1 mieszk. = 2.368 zł. Dochód Wejherowa na 1 mieszk. = 2.452 zł. Lubię dyskusję, ale pod warunkiem, że jest merytoryczna. Ośmieszasz się jedynie.
~Kłamiesz - Jenot (2010-08-26 20:18:23) 83.11.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: @Jenota)
Niech PPW napisze, na ile wzrośnie zadłużenie miasta na skutek budowy niewypału pod nazwą Filharmonia Kaszubska. Zamiast żonglować liczbami, spójrzmy na realia: dziurawe ulice, krzywe chodniki, brak rozwiązań komunikacyjnych odkorkowujących miasto. Zamiast sadzić kwiatki, bratki i otwierać kolejny trawnik w mieście, władza powinna zejść na ziemię i zacząć rozwiązywać realne bolączki miasta Wejherowa.
~wejherowianka (2010-08-26 20:16:33) 81.219.*.*
Nie, no bez jaj.
Hihi.
Panie, Odyniecki, pisze już pan tutaj pod 8 nickiem - jak to ktoś zauważył, jest Pan lepszy niż Trójca święta. Nieładnie tak komentować artykuły swojej redakcji. Dość żenujące, przyzna Pan?

Ale może jest Pan innego zdania. Ale skoro Pan już jest tutaj, to proszę nam, czytelnikom wejher.coma wytłumaczyć dlaczego Panorama powiatu tak zafałszowuje rzeczywistość? Używa manipulacji, tutaj np. danymi, bo przecież te są bezlitosne. Porównajmy sobie dochód krosna - miasta wielkości Wejherowa czy nawet Lęborka w przeliczeniu na mieszkańca - wypadamy bladziuchno! Fatalnie bym rzekł. Do tego o wiele niższe płace niż w Polsce... poza administracją, w której są drugie najwyższe w województwie (a co sobie władza będzie odpuszczać? W końcu to nasze pieniądze). Klakierzycie Hildebrandtowi, a cierpią na tym mieszkańcy.

I jeszcze jedno pytanie mnie naszło? Czy użytkownik dr oetker, to felietonista Panoramy Powiatu, lek. med. Michalik, słynący z promowania łapówkarstwa i hołubienia zjawiska korupcji w służbie zdrowia, nazywany zakałą wejherowskiego środowiska lekarskiego?
~jenot (2010-08-26 19:53:40) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
Co do dróg- w mojej wsi(gm.Gniewino) droga przypomina ser-same dziury.Obok na drodze powiatowej -co pare tygodni poważny wypadek nawet ze skutkiem śmiertelnym.Droga bez pobocza, o ścieżce rowerowej nawet nie śnimy.Drzewa rosną prawie w dziurawym asfalcie- no po prostu super.Sąsiedzi otworzyli tor dla pojazdów ekstremalnych.Przystosowujemy się.
~Zbigniew (2010-08-26 19:50:55) 188.146.*.*
Wójt Gniewina-ekspert w przyjmowaniu delegacji z Warszawy-krążą o tym legendy.Tych Z Rzepy rónież
~Zbigniew (2010-08-26 19:42:30) 188.146.*.*
To sobie zamieszkaj w Łęczycach albo nawet Gniewinie. Zobaczysz, że szybko zatęsknisz za Wejherowem. Nikt nie jest idealny, ale ten tekst pokazuje na faktach, że Wejherowo w tej kadencji zainwestowało bardzo dużo.
~Gościu (2010-08-26 18:43:52) 83.20.*.*
Fałszywie wyjesz Jenocie. To prawda, że Gniewino zrealizowało godne uznania inwestycje komunalne i promocyjne. Nikt tego nie neguje. Gmina jednak nie ma żadnych projektów miękkich. W Gniewinie wszystko wygląda jak w bajce, ale inne wsie to tragedia - bieda, bezrobocie i alkoholizm. Zamiasta marzyć o jądrówce i kanale do morza trzeba zająć się ludźmi, mieszkańcami. A nie opowiadać im bajek, jak to będzie dobrze, bo jest bardzo źle. Piękna stolica a wokół nędza. Jak w Rosji...
~Tony (2010-08-26 17:45:01) 85.237.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: basia, marcin, mateusz, Obiektywny, Tadeusz, tedi, Żaba)
W koncu ktos pokazał liczby i powiedział w tym artykule cala prawde. Jakby nie bylo artykuł odwaznie zaprzecza krzywym teoriom opozycji, Fałszu /faktu/ wejherowskiego, expresu i Orlexu.
~dr oetker (2010-08-26 17:35:20) 85.237.*.*
A czołg, manekiny koni czy Filharmonia przyniosą jakikolwiek zysk? Przy ultra- hiper- megalitycznym wkładzie własnym? Bez demagogii proszę. Jakoś ostatni ranking Rzeczpospolitej uhonorował gminę Gniewino za dobre zarządzanie. Zajęła 25 miejsce. A mógł to zrobić, patrząc na suche liczby z perspektywy Warszawy, a nie ulegając propagandzie bulwarówki prezydenta. Masz rację - stan dróg w Gniewinie jest niebotycznie lepszy, wystarczy wyjechać z miasta, aby być w innym świecie. Wejherowo tymczasem nie znalazło się nawet w pierwszej setce w swojej kategorii (gmin miejskich miejsko-wiejskich), za to były tam nawet Kartuzy, Kościerzyna, Czarne czy Brusy.
~jenot (2010-08-26 17:02:12) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
Do jenota

Ciekawe założenia- wójt Gniewina jako ekspert finansowy- w jakiej dziedzinie? Jego sztandarowa inwestycja wieża widokowa w zeszłym roku przyniosła 7 tysięcy złotych zysku przy dużym wkładzie własnym(dodatkowa praca ludzi z gminy). W porównaniu do kosztu ?to żenada. Wysokie dochody gminy nijak się mają do dochodów mieszkańców-jednych z najniższych w regionie. A dochód gminy pochodzi z podatku , które płaci elektrownia i wyśrubowanych podatków od gruntu, powierzchni mieszkalnej i garażowej Jakie miejsca pracy stworzył wójt, jak ułatwił działalność gospodarczą mieszkańcom gminy, gdzie obiecany Internet itd. Teraz wygodnie ?jedzie ? na schetynówkach. Na kolejne pytanie przyjdzie czas.

Zbigniew



~Zbigniew (2010-08-26 16:05:35) 188.146.*.*
Przerażająco zmanipulowany artykuł, dający zakłamany i zafałszowany obraz. No cóż, wejherowska prasa uzależniona od Wolę Wejherowo zawsze była niskich lotów. Ale nie wiedziałem, że aż tak.
~jenot (2010-08-26 14:13:46) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
Artykuł bez polotu. Mierny. Niczym nie pokryta propaganda sukcesu. Ale cóż, czego się spodziewać po tego typu gazecie. A jak jest naprawdę? Zgoła inaczej niż to promuje lokalische blager cejtung czyli Panorama Prezydenta Wejherowa.

Fatalny tekst metodologicznie. Co to za zdanie: "mogło pochwalić się dochodami w wys. 114,6 mln zł". Jak się to ma do liczby mieszkańców? Przecież to aż DWA RAZY MNIEJ niż Gniewino, Gdańsk czy Gdynia! Także ustępujemy innym samorządom. W czasach kryzysu się zadłużać, a przez 12 lat nic nie robić, nie inwestować? Długi, które odziedziczy kolejna ekipa. Czy te inwestycje przyniosą za sobą dochody? jak to powiedział wójt Gniewina - każda złotówka, powinna przynosić kolejne. gdy tymczasem w Wejherowie mamy przejadanie publicznych pieniędzy. Wejherowo w tym roku wydaje na inwestycje zaledwie 30 mln zł. To ZNACZNIE PONIŻEJ przeciętnej na mieszkańca województwa. Żeby utrzymać przeciętną, Wejherowo powinno na inwestycje wydać 36,9 mln zł. Ale przecież trudno tak zrobić przy tak niskich dochodach budżetowych, walką z przedsiębiorczością i niskimi wpływami budżetowymi z tytułu CIT przez to. Miasto jest fatalnie zarządzane. Do tego wybiórcze porównania - nie uwzględniono gmin, które wykonały wyższy plan niż Wejherowo. Do tego wymeldowuje się radnych, czyli podatników z miasta, przez co wpływy do budżetu są mniejsze. Kłamstwo na koniec - poprawa wyników finansowych. Kilkukrotny wzrost zadłużenia i deficytu to poprawa wyników finansowych? Proponuję panu Ryszardowi Wencie jeszcze raz pójść do liceum, aby zrozumiał, że mierniki, w przeciwieństwie do wskaźników, nie mogą odzwierciedlać rzeczywistości.
~jenot (2010-08-26 14:05:15) 95.160.*.*
(z tego adresu IP piszą również użytkownicy o nicku: Piśmiak Panoramki Prezydenta Wejherowa)
ale ubawiłeś mnie ~yer swoim postem. pierwszy raz słyszę że inwestycje są niedobre i be! zapewne ekonomię na Harvardzie kończyłeś
~@~yer (2010-08-26 06:23:31) 83.11.*.*
Jak najbardziej to powód do dumy, że w kryzysie miasto potrafi nie tylko pokryć sztywne wydatki, ale znajduje kasę na inwestycje. A co byś chciał? Żeby wydawali na pensje? Tylko naprawdę dobrym udaje się wygospodarować kasę na inwestycje. I to tak duże. Śmieszny jesteś. Z twojej wypowiedzi wynika, że nie chciałbyś, żeby miasto się rozwijało. Zazdrościsz? Skąd jesteś? Z Łęczyc?
~dear (2010-08-26 06:19:53) 83.21.*.*
Nie wiem, czy chwalenie się wzroste m wydatków - nawet tych na inwestycje - w roku 'kryzysu' to powód do radości.

Jestem ciekaw, jak wypada Miasto Wejherowo na mapie regionu biorąc pod uwagę zadłużenie/mieszkańca. Czy również w takim zestawieniu bylibyśmy zieloną wyspą?
~yer (2010-08-25 18:09:02) 85.237.*.*

Dodaj komentarz

Nick/Login: komentarze można dodawać bez zakładania konta.
Treść:
Przepisz token: 6787, tutaj: